אנימציה עושים באהבה או לא עושים בכלל
October 28, 2020
היום אפשר לומר בוודאות שוידאו הוא ה-מדיום למשיכת תשומת לבם של לקוחות פוטנציאליים ויצירת נוכחות רשתית ומותגית.
זאת הסיבה שכמעט כל בעל עסק מעוניין בוידאו כאסטרטגיה שיווקית מרכזית.
זה אחלה, אנחנו אוהבים את זה. אחרי הכל, וידאו זה העסק שלנו.
הבעיה מתחילה כאשר שוכחים שסרטון איכותי – גם ברמת הביצועים וגם ברמה המקצועית – דורש הרבה מחשבה, כישרון וזמן.
כולנו מכירים את הפרדוקס של איכותי-זול-מהר. כולם רוצים להפיק סרטון שנראה מיליון דולר, שיעלה כמה שיותר בזול ושיהיה מוכן לאתמול.
זה לא עובד ככה.
פרדוקס ה”זול מהר ואיכותי” – אי אפשר לקבל את שלושתם…
האמת היא שכאשר ניגשים לפרויקט באופן לא מחושב (כל פרויקט, לאו דווקא וידאו) אנחנו מסתכנים בתוצר שלא רק שלא יביא תועלת, אלא אף עלול לפגוע בעסק שלנו ולהוביל לתוצאות הפוכות.
בשורה התחתונה – למסלול המהיר והזול יש השלכות.
וזה לא שסרטון חייב לעלות טונות של כסף ולקחת חודשים ארוכים של הפקה כדי להיות טוב – אנחנו ניגע בזה תכף.
אבל לפני כן – הנה שלוש סיבות מדוע עדיף לכם לא לעשות וידאו בכלל במידה ואין בכוונתכם לתת לו את תשומת הלב הראויה.
סרטון רע עלול ליצור רושם ראשוני רע
אתם לא יוצרים את הסרטון שלכם סתם, הוא הולך לשמש אתכם ככלי שיווקי.
אולי תשימו אותו בעמוד הראשי של האתר שלכם, אולי תפיצו אותו ברשתות החברתיות. האמת היא – אתם לא יכולים לדעת היכן אנשים יתקלו בו, ובאיזה מצב רוח הם יהיו.
הסרטון הוא הרושם הראשוני שאנשים יקבלו עליכם. הוא הדבר הראשון שיסתכלו עליו וכפועל יוצא – גם מה שיחשבו עליכם.
וכמו שאומר המשפט You don’t get a second chance to make a first impression – ברגע שהלקוח חושב עליכם כבר משהו מסויים יהיה לכם מאוד קשה לשנות לשכנע אותו אחרת בהמשך.
סרטון רע עלול לפספס את המהות שלכם
כולנו מכירים את גישת ה-Quick and Dirty.
אין לנו שום דבר נגד גישה זו, להפך, במקרים מסויימים – כמו בחינת כיוון אמנותי, A/B test, קבלת תחושה מהירה לגבי קמפיין מסויים – זו גישה מצויינת.
אבל כשמדובר בסרטון שאמור לייצג את העסק שלכם – הגישה הזאת היא הדבר האחרון בו תרצו לנקוט. יצירת סרטון בצורה מיידית, ללא תכנון קפדני עלולה לפגוע באיכות הסרטון ובמסרים שתרצו להעביר בו.
מעבר לתחושת חוסר המקצועיות שסרטון רע משדר, עבודה בפזיזות מובילה לפספוסים, שהגרועים שבהם הם פספוס המסרים השיווקיים.
הדבר האחרון שתרצו זה לגלות שאחרי שהסרטון שלכם כבר באוויר -הלקוחות שלכם כלל לא יבינו מה אתם רוצה מהם…
סרטון רע עלול לעורר בלקוחות שלכם תחושה שמזלזלים בהם
הקהל של היום הרבה יותר רגיש לאסתטיקה, לאיכות. במציאות בה האריזה כל-כך משמעותית, הצופים של הסרטון שלך יוכלו לדעת מתי השקעת בהם ומתי זלזלת בהם.
הקהל שלכם לא טיפש, ברגע שחיפשתם לחסוך עליו הוא מרגיש את זה.
הוא ירגיש אם העיצוב יהיה חובבני, או מטמפלייט.
הוא ירגיש אם האנימציה תהיה מקרטעת.
הוא ירגיש אם הסיפור יהיה משעמם.
ואז הוא ינטוש אתכם. לתמיד.
טוב, אז עכשיו אתם בטח חושבים – “זו לא חכמה לצאת לפרויקט שיקח חצי שנה עם תקציב של עשרות ומאות אלפי דולרים”.
אז זהו – לאו דווקא מדובר פה בזמן וכסף. מדובר בגישה.
סרטון איכותי, שמעביר את המסר שלכם כמו שצריך לא חייב להיות יקר, אם תתנו את הדעת כל מספר דברים:
קריאייטיב מקורי ותסריט מדויק – קריאייטיב מקורי יכול לחסוך עלויות הפקה גבוהות, ועדיין להיות לעורר עניין ורצון לצפות בו אצל הלקוחות שלכם. זה יכול להיות משחק מילים מצחיק. זה יכול להיות דמות אחת שמאופיינת בצורה כייפית. זה יכול להיות קונספט ויזואלי פשוט אבל קולע. קריאייטיב פותר המון בעיות.
קחו לדוגמא את הסרטון שלנו ל LogDog – לא היה לנו הרבה זמן, וגם לא תקציב מפנק. אז מה עשינו? בחרנו ללכת על קריאייטיב שיאפשר לנו עיצוב מינימליסטי אבל עדיין יהיה קליל, כייפי והכי חשוב יעביר את המסר של הסרטון.
ויז’ואל מקצועי (ולאו דווקא מורכב) – כדי שהסרטון שלכם יהיה איכותי ונעים אין צורך להשתמש בדמויות סופר מורכבות, לוקיישנים מטורפים ואפקטים סטייל הוליווד.
סרטון פשוט ונקי, עם עיצוב חכם מדוייק יכול בקלות להעביר את המסר בצורה מעולה ולא גורם ללקוחותיכם ללכת לאיבוד.
לדוגמא, הסרטון הזה ל-ADAP Therapy נעשה בתקציב די זעום. הפתרון שלנו היה ברמה העיצובית. החלטנו ללכת על עיצוב מאוד מינימליסטי, חסר פרטים, שיאפשר לנו להשקיע יותר בסיפור ובאנימציה.
הנקודות הנ”ל לא דורשות לשבור קופת חיסכון. הן דורשות הבנה שתהליכים לוקחים זמן, וכדי להגיע לתוצאה איכותית דרושה הרבה מחשבה ולא מעט סבלנות.
זאת הגישה שלנו באיגלו, ואנחנו משתדלים להעביר אותה הלאה לכל הלקוחות שלנו. לשמחתנו, רובם באותו ראש כמו שלנו.
בסופו של דבר, הסרטון שנכין לכם הוא כרטיס הביקור גם שלכם – וגם שלנו.