קידום משחקים - איך אנימציה ווידאו ישדרגו את המשחק שלך


קידום משחקים - איך אנימציה ווידאו ישדרגו את המשחק שלך
כאשר תעשיית המשחקים התקדמה לרשתות חברתיות והחלה לקדם את עצמה אונליין היא כבר נכנסה לעולם מעריצים רחב ובנוי היטב - עם 2.27 משתמשים פעילים בפייסבוק מדי חודש ואינסטגרם עם מיליארד. כבר אז התעשיה הבינה שהיא צריכה לבלוט בעולמות שלמים של תוכן פעיל ומתחדש במהירות וליצור אינטראקציה עם מעריצים פעילים שמשתפים כל הזמן.

הכל התחיל עם טקסט ותמונה שיחדיו לא הביאו את התוצאה הרצויה. בזמן שחלק מהפרסום עבד, הוא לא בלט ולא יצר תקשורת או שיתופים ברשת שמלאה בתוכן אינטראקטיבי. אנשי המדיה והמרקטינג הגיעו למסקנה בלתי נמנעת שתוכן וידאו ואנימציה מושך לקוחות ב-1200 אחוזים יותר מכל טקסט או תמונה (מגזין Small Business Trends) ואילו 92 אחוזים מכלל הרשת נוטים לשתף עם חבריהם או משפחתם. יחד עם הנתונים שכבר היו ברורים לכל, רשתות חברתיות פופולריות החלו לקדם את ערוצי הוידאו אונליין, והגיימינג החל לתפוס תאוצה בשיתופים וקבוצות פעילות.

היום זה כבר כמעט מובן מאליו שכל חברת גיימינג, מהקטנה ביותר ועד הגדולה והמצליחה, חייבת קידום סרטוני אנימציה אונליין. ערוצי יוטיוב עם 149 מיליון צופים בחודש וסה״כ של 11.5 מיליארד צפיות, והמספרים עוד עולים, ובנוסף נכנס גורם מרכזי חדש לתמונה - הסמארטפון. ביוטיוב לבדו, 50 אחוזים מהצפיות מתקיימות דרך המובייל. 74 אחוזים צופים ברשת בסרטונים, ורובם דרך הסלולרי (Digital Information World).

אבל מה התפקיד של תעשיית המשחקים בתוך כל התוכן הזה? מלבד קהל פעיל של משתמשים ורוכשים, תמיד יש את השאיפה הגדולה להכניס משתמשים חדשים ולהגדיל את קהל היעד. ופה נכנס נתון מעניין, לפי אתר Think With Google תוכן שמח, אופטימי ומוכר לצופה מגדיל את הסיכוי שהמשתמש יבחר להמשיך לצפות מאשר לדלג על המודעה. ומה טוב יותר מאשר דמויות או סביבות ממותגים מוכרים שמגבירים תחושות חיוביות ונוסטלגיות? (דמויות אהובות, סביבות ורקעים כדוגמת אתרי נופש ידועים, מפורסמים וכו׳) לכל אלה תוסיפו צבעוניות מושכת שכבר קיימת במשחקים יחד עם דמויות שמחות ואקשן מלהיב וקיבלתם את המתכון לפרסומת מוצלחת שמעלה את האחוזים לשיתוף ואינטראקציה עם משתמשים קיימים וחדשים.

וכל זה ידוע בתחרות מתפתחת ומתקדמת כמו שכבר קורית היום בתעשיית המשחקים. רוב הסרטונים שתגיעו אליהם יהיו מלווים בצבעוניות, שמחה ואקשן שיבלוט מעל כל השאר. אבל איך מצליחים לבלוט גם בקטגוריה הזאת שכבר רוויה צבעים, נצנוצים ואקשן? אז פה ניתן להכניס עוד כמה נתונים מעניינים - אם נמשיך עם אתר Think With Google נגלה שלפרסומת ממוצעת יש כ-5 שניות עד שהצופה בוחר לדלג עליה. כלומר, 5 השניות הראשונות חייבות להלהיב מספיק את הצופה שיבחר להמשיך לצפות בסרטון מאשר לגלול הלאה ברשת החברתית למשל. ואם תנסו לדמיין את עצמכם בסיטואציה דומה, תגלו שכבר החלטתם על הסרט לאחר 2 שניות בלבד. כשהסבלנות קצרה 46 אחוזים מסה״כ הצופים ברשת מעדיפים שהוידאו לא יהיה ארוך ביותר מ-15 שניות (Invesp).

וכמובן שיש יתרונות וחסרונות למודעת אנימציה קצרה וארוכה. אם ב-2 דקות ניתן להעביר חוויה עמוקה עם מסרים, מבט על המוצר והיכרות עם המותג בסופו, ב-30 שניות נוכל להעביר את האווירה הכללית עם מסרים פשוטים וקצרים. ב-15 שניות נאלץ להסתפק באווירה כללית עם לחיצת כפתור הנעה לפעולה להמשך חוויה. לכולם יתרונות וחסרונות, אבל כולם חייבים להתקיים בשביל להחיות מחדש משחק קיים או לקיים משחק חדש עם משתמשים פעילים ומשתפים.

בזמן שכל הרשת כבר עוברת לוידאו אונליין עם תעשיית סטרימינג מצליחה וסרטים שמעבירים את המוצר והמסר או מבטיחים המשך של חוויה, המשחקים בולטים מעל כולם. הם צבעוניים, כיפים, מעבירים חוויה משמחת ונוסטלגית לעיתים, שרק גורמים לנו להתקרב ולרצות עוד. כאשר כל יום משחקים נוצרים בפלטפורמות השונות, כולם נכנסים לזירה ומבינים שיש תמיד מקום פנוי לשחקנים חדשים. בשביל להיות שחקן בולט צריך אנשי מקצוע שידעו לקחת את המשחק הקיים וליצור סרטוני אנימציה שיגרמו למעורבות והורדות של משתמשים. גיימפליי וטקסט כבר לא מספיקים, הצופים רוצים לבלוע את עולם המשחקים, להכיר את הדמויות מקרוב ובעיקר לעטוף את עצמם באווטארים שהם מעריצים ואוהבים. כשהדמות במשחק חיה ומזמינה לפיצ׳רים ומשחקים חדשים, והחוויה היא אופטימית ומרגשת, תהיו בטוחים שבדיוק לשם השחקן ירצה להיכנס ולחזור.

אנחנו באיגלו מכירים את עולם המשחקים מקרוב. ברבות השנים חווינו את השינויים בתעשייה שלא מפסיקה לחדש ובעקבות הצורך שנוצר הקמנו מחלקה ייעודית (Igloo Gaming) שנותנת מענה בדיוק לאותן חברות גיימינג. אצלנו תמצאו את האנשים המוכשרים ביותר ליצירת סרטונים בסגנונות שונים לקידום והפצת המשחק בכל הפלטפורמות הדיגיטליות.
אתם מוזמנים להיכנס ולהתרשם מסרטוני האנימציה השונים שיצרנו עבור כמה מן החברות המובילות בענף - www.IGLOOGAMING.com