סרטוני אנימציה - 4 טיפים חשובים להצלחה


כבעל עסק, סטארטאפיסט מתחיל או אפילו מנכ"ל בחברת אנטרפרייז – מגיע השלב בו האסימון
נופל ואתה מבין ששיווק מקורי ושונה יכול להיות מפתח להצלחת העסק / הוא חומר שיווקי בסיסי ונחוץ.

אחד מהכלים לשיווק קצת שונה הוא סרטון תדמית. לא מדובר כאן בפרסומת של עשרות ומאות אלפי
דולרים, אלא סרטון אנימציה קליל שיוכל להיות מופץ בקלות. לרשתות חברתיות ולערוצי מדיה ברחבי
האינטרנט יש כוח רב, ולסרטי תדמית טובים יש פוטנציאל להיחשף בפני מיליוני צופים ולקוחות פוטנציאליים.

כמה הפוטנציאל הזה גבוה? לעיתים זה תלוי באופי הסרטון (אם הוא ויראלי או לא) ולעיתים זה תלוי
בתקציב ואסטרטגיות שיווק.

בשני המקרים חשוב לוודא שהסרטון אנימציה יהיה מדויק חד ועונה על כל המסרים אותם תרצה להציג
בפני הצופה. הרי יהיה חבל להשקיע כסף ומשאבים באסטרטגיות שיווק כדי לקדם סרטון תדמית שאינוסרטון אנימציה
מעודד ומקדם את התדמית הרצויה.

אז לצורך העניין ריכזנו כמה נקודות "עשה ואל תעשה" שאולי יעזרו לכם להבין טוב יותר איך לגשת לסרטי התדמית:


1.) רושם ראשוני – המפתח לכל סרטון אנימציה טוב.

"You never get a second chance to make a first impression"
"מה זה משנה איך הסרטון נראה? העיקר שיבינו את המסר..." - BIG – NO! NO!

נכון, המסר צריך לעמוד אל מול עיניך כל הזמן, אבל הנראות של הסרטון תדמית, משדרת סאב-טקסט נוסף.
ככל שסרטי התדמית נראים יותר מרשימים כך העסק המקודם ניראה יותר מוחשי, לעיתים יותר יוקרתי
והכי חשוב – המותג נראה מקצועי ומכובד.

הסרטון אינו חייב להיות עמוס באפקטים או אנימציה מוגזמת, הוא אפילו לא צריך יקר על מנת להיות מרשים,
אך אין ספק הוא דורש השקעה.

ישנן המון פלטפורמות אשר מאפשרות לעשות סרטונים מהירים באופן עצמאי ובזול אבל מה שמשותף לכל
הפלטפורמות הללו זה ה-Look and Feel שלהם, והוא מאוד בעייתי מכיוון שהוא משדר משהו מאוד תבניתי
ומאוד לא מקורי.

ברגע שקיבלת החלטה להשתמש בפלטפורמה כזאת להפקת סרטון תדמית לעסק אתה עלול לגזור את דין
העסק שלך ולהיראות כמו הרבה עסקים אחרים מבלי לבלוט החוצה בייחודיותך.


2.) קצר וקולע – כי אף אחד לא אוהב סרטוני אנימציה ארוכים ומייגעים

"תגיע כבר לפאנצ'ליין! אין לי את כל היום..."

כמה פעמים יצא לך לראות סרטוני אנימציה מצחיקים ולא להבין על מה הם מדברים? סביר להניח שבשלב
מסוים גם לא כל כך רצית להבין או שהם פשוט הפסיקו לעניין אותך.

ובצדק, סרטי תדמית לעסקים הם לרוב ארוכים ומייגעים שלא מגיעים לפאנצ'ליין, וזה Turn-Off רציני.
ברוב המקרים אפשר לשים את האצבע על אלמנט בעייתי מרכזי ובולט - התסריט.

התסריט זה השלב בו מושקעת רוב המחשבה, ככל שהתסריט יהיה יותר מדויק וברור כך הדרך
לסרטון תדמית מוצלח מובטחת. אפשר לומר שתסריט טוב זה 50% מהדרך.

לפעמים שווה להתעכב על השלב הזה על מנת לקבל תמונה ברורה ומדויקת לגבי ההמשך.
תסריט שלא הושקעה בו מחשבה מספקת עלול ליצור בעיות בשאר הליך היצירה מכל מיני סיבות –
תזמון לא נכון של קריינות מול ויז'ואל, קריינות לא רציפה, מסרים כפולים וכו'....
סרטוני אנימציה
כמו כן חשוב מאוד לשמור על יחס שווה פחות או יותר בין הצגת הבעיה ופתרונה.

אם רוב הסרטון אנו נדבר על הבעיה, לא ישאר לנו זמן לדבר על המוצר עליו עבדנו כל כך קשה
(במקרה הטוב) ובמקרה הרע – נאבד את הצופה טרם הוא שמע מילה אחת בנוגע למוצר עצמו. לא חבל?

3.) פוקוס – סרטוני אנימציה לא ברורים פשוט לא זוכרים
"הלו, לא הכל במכה! תסביר לי לאט וברור..."

יש נטיה לחשוב שצריך להספיק כמה שיותר בכמה שפחות כשמדובר בסרטון תדמית, אך חשוב לזכור
שמטרת הסרטון היא להעביר את המסר בצורה ברורה ועניינית אחרת אנו עלולים לאבד את הריכוז של הצופה.

מומלץ להתרכז ב-2, 3 מסרים מרכזיים שמציגים את המוצר באור הכי זוהר.

את שאר האינפורמציה תמיד נוכל להעביר ע"י הפניה של הצופה לאתר שם הוא יוכל ללמוד יותר ולהעמיק
בשאר הפרטים במידה וזה יעניין אותו.

אין טעם להעמיס על צופה שגם ככה כושר הריכוז שלו מוטל בספק.


4.) אובייקטיביות – כי התדמית צריכה להיווצר אצל הקהל שלך

"הסרטון אמור לדבר לקהל היעד ולא אליך אישית"

זה לגמרי לגיטימי ואפילו טבעי לרצות שהסרטון יבדר אותך, ידבר אליך, יענה לכל דרישותך אך אתה לא העניין -
אתה לא הלקוח שלך, לרוב נקודת המבט שלכם מאוד שונות (אתה רוצה למכור והלקוח אמור לרצות לקנות – לדוגמא...)
וחשוב מאוד להיות אובייקטיבי על מנת לעשות את ההפרדה בין הטעם שלך לטעם של לקוחותיך.

לכן מומלץ לתת לחבר, מכר מוערך, איש מקצוע, או בעל עסק לחוות דעה אוביקטיבית, טרייה ונקיה.

לפעמים מנקודת מבט של מישהו מבחוץ מגיעה התובנה הכי משמעותית במהלך הדרך, וזה נכון לא רק לסרטוני אנימציה...
זה נכון גם לחיים.